2024 m. balandžio 25 d. įvyko Vilniaus Jono Basanavičiaus progimnazijos kartu su partneriais – Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) Švietimo akademija ir Vilnius Tech – organizuotas bendrojo ugdymo mokyklų mokinių kūrybinių darbų gamtos mokslų, technologinio, inžinerinio, kūrybinio skaitymo ir rašymo, meninio ir matematinio ugdymo (STREAM) konkursas „Tvarūs inžineriniai sprendimai ir gyvenamoji aplinka“. Konkurso tikslas – skatinti mokinius domėtis visomis STREAM ugdymo sritimis, ugdyti kūrybišką požiūrį į gamtos ir tiksliuosius mokslus bei gebėjimus juos praktiškai taikyti, sprendžiant realaus pasaulio problemas.
Kūrybiniai darbai, kuriuos konkursui parengė dalyviai, buvo XX-XXI a. pasaulyje padaryti inžineriniai išradimai, atliepiantys tvaraus vystymosi raidą ir turintys svarbią reikšmę gyvenamosios aplinkos kokybei. Konkursiniame darbe buvo atskleidžiamas pasirinkto realizuoti išradimo kontekstas, poreikis, istorinė raida ir reikšmė darniajam vystymuisi, išradimo gaminio koncepcija, konstrukcijos, veikimo ir panaudojimo principai, sąsajos su STREAM dalykais, praktiškai pagaminamas bei pristatomas išradimo gaminys/jo prototipas/modelis.
Konkurse dalyvavo 8 mokinių komandos iš visos Lietuvos, kurios puikiai pristatė savo parengtus darbus, atitinkančius STREAM integraciją.
Mokiniai kartu su mokytojais parengė darbus: „Saulės elektrinės efektyvumas. Kuri elektrinė geresnė: stacionari ar judanti? “, „Sveikas daržas- sveikas“, „Išmanus namas“, „Tvari elektros gamyba “, „ Vandens energija“, „ Tvarus namas“, „Draugystės suolelis “, „Saulės energijos panaudojimas vandens šildymui “.
I vietą laimėjo Vilniaus Jono Basanavičiaus gimnazijos I klasės mokinių komanda, parengusi darbą „Draugystės suolelis“. Mokiniams konkursui pasiruošti padėjo mokytojų komanda: technologijų mokytojai Aušra Jurgaitienė ir Aurimas Lingė ir biologijos mokytoja Jūratė Kapočė.
II vietą laimėjo Vilniaus rajono Riešės gimnazijos 7 klasės mokinių komanda, parengusi darbą „Tvarus namas“. Mokiniams konkursui pasiruošti padėjo technologijų mokytojos Jolanta Kerinienė ir Vilma Banevičienė.
III vietą iškovojo Vilniaus Maironio progimnazijos 3 klasių mokinių komanda, parengusi darbą „Vandens energija“ (mokiniams konkursui pasiruošti padėjo informacinių technologijų mokytojas Paulius
Bartasevičius ir pradinio ugdymo mokytojos Gražina Pirmaitienė, Asta Pivoriūnienė) ir Gargždų ,,Vaivorykštės“ gimnazijos III – IV klasių mokinių komanda, sukūrusi darbą „Išmanus namas“
(mokinius konkursui parengė biologijos mokytoja Raimonda Kundrotienė).
Apdovanojimo ceremonijos metu mokiniai ir jų mokytojai buvo apdovanoti Vilniaus Jono Basanavičiaus progimnazijos, VDU Švietimo akademijos ir Vilnius Tech diplomais, padėkos raštais, prizais bei dovanėlėmis.
Dėkojame mūsų progimnazijos mokytojų komandai – Dainai Aleksandravičiūtei, Stasiui Voveriui, Irenai Levanavičienei, Henrikui Vaišvilai, Evelina Bandzevičienei, Irenai Stalnionienei, Zitai Didikienei, Svetlanai Pakalnienei – už pagalbą organizuojant respublikinį konkursą bei parengiant mokinius.
Renginio komandos vadovė Jurgita Zenevičiūtė, direktoriaus pavaduotoja ugdymui
Atnaujinta: 2024/04/29