STEAM santrumpa žymi gamtos mokslų (angl. – Science), technologijų (angl. – Technology), inžinerijos (angl. – Engineering), meno/dizaino (angl. – Art) ir matematikos (angl. – Mathematics) sritis.
STEAM apima šias tiksliųjų mokslų disciplinas:
- gamtos mokslus (biologija, chemija, fizika, jūrų biologija, aplinkotyra, geologija);
- inžineriją (chemijos inžinerija, civilinė inžinerija, kompiuterių inžinerija, elektros (elektronikos) inžinerija, mechanikos inžinerija, kt. inžinerinės sritys);
- technologijas (kompiuterių ir informacinės sistemos, žaidimų kūrimas, programavimas, internetiniai ir programinės įrangos sprendimai, 3D modeliavimas);
- matematiką (matematika, statistika).
Šios savaitės STEAM veiklos:
Klasė |
Tema |
STEAM savaitės trumpas veiklos aprašymas |
1a |
Vaiduoklių rašalas
|
Vaiduoklių rašalo gamyba |
1b |
Pasaulio pažinimas per tymimus ir bandymus |
Antradienis- dailė ir technologijos- raidžių gamyba naudojant pagaliukus ir plasteliną.
Trečiadienis- pasaulio pažinimas- ar galima pamatyti garso bangas? Ketvirtadienis- pasaulio pažinimas- vandens lašiuko lenktynės Penktadienis- per pertrauką- pasodinsime turkiškos pušies sėklas- ilgalaikis tyrimas.
|
1c |
Mažoji labaratorija |
Akies aštrumas ir liniuotės tikslumas matuojant daiktų ilgius.
|
1d |
Integruotos tyrimų pamokos panaudojant mąstymo žemėlapius |
2017-11-09 ketvirtadienį per 5 pamoką.
Eksperimentas su pupelėmis Eksperimentas „Beorė erdvė stiklainyje“ Šokanti vynuogė
|
1e |
Pasidaryk pats „Oziliuką“ |
Oliziukų gamybą. „Oliziukai” – žmogučiai iš kaproninės kojinės prikimšti pjuvenų ir plaukų srityje priberta žolės sėklų.
Penktadienis: pasaulio pažinimo pamoka. Atliksime 2-3 ekspermentus iš knygelės „Ekspermentai kiekvienai dienai. Ruduo.”
|
2a |
Mažoji labaratorija |
Eksperimentas „Žali ūgliai”.
Po tyrimų važiuosime į Lietuvos energetikos ir technikos muziejų atlikti praktinių veiklų.
|
2b |
Mažieji mūsų bandymai |
Pirmadienis – Gėlės ir kaštono sodinimas .
Antradienis- Tyrimas „Šokanti vynuogė“. Trečiadienis- Avokadas, kas jis ? Ketvirtadienis- Tyrimai su oru. Penktadienis- Įvairių tyrimų diena.
|
2c |
„Detektyvas” |
Ilgalaikis projektas „Detektyvas”. Tema bus integruota edukacinėse išvykose (Bažnytinio paveldo muziejus, Mickevičiaus biblioteka, Skalvijos kino teatras), kur mokiniai atliks įvairias užduotis ir tyrimus.
|
2d |
Gamtamokslinis tyrimas |
Bulvių labirinto kūrimas panaudojant turimas antrines žaliavas.
|
2e |
Antspaudai |
Mokiniai tyrinės skirtingų medžių žieves.
Penktadienį Curiosity parke mokiniai praktiškai galės pabūti dantistais, greitosios pagalbos darbuotojais.
|
3a |
Tyrimas – bandymas „Medūza butelyje“ |
Lapkričio 8 dieną per 5 pamoką integruota pasaulio pažinimo ir technologijų pamoka kaip užauginti medūzą.
|
3b |
Tyrimas –praktinis darbelis ,,Gigantiškas guminukas”. |
Integruota pasaulio pažinimo ir technologijų pamoka kaip pagaminti gigantišką guminuką.
|
3c |
Medžiai aplinks mus |
Pamoka vyks 11-08 d. per pasaulio pažinimo pamoką ( 4 pamoka).
Tema „Medžių kamienų matavimas, amžiaus nustatymas bei statistika”.
|
3d |
Ilgalaikis eksperimentas su pupelėmis. |
Tyrimo tikslas išsiaiškinti apie vandens poveikį augalams ir išsiaškinti kaip vanduo įtakoja pupelių daigumą bei augimą.
|
3e
3ef
|
Mažieji mūsų bandymai
Integruota prancūzų k. ir STEAM pamoka
|
Pirmadienis- Integruota matematikos ir STEAM pamoka.
Matai ir matavimai; litras, mililitras, gramas, miligramas. Vandens maišelyje gaminsime vandens apytakos ratą. Antradienis – Lietuvių kalbos pamokoje kalbėsime apie raštą ir atliksime eksperimentą „Slaptas raštas‘. Trečiadienis- Dailės ir technologijų pamokoje gaminsime „Vėjo ratai“ automobilį, mokysimės apie oro sroves ir pagreitį. Ketvirtadienis- Piešimas vašku ant vandens , mėginant parašyti savo vardo raidę. Penktadienis – Kelionė į VU medicinos fakulteto medicinos muziejų.
Penktadienis – Kuriame salotų receptus. 110 kab.
|
4b |
Tyrimas- praktinė veikla
„Šokančios vynuogės”
|
11.08 2 pamoka Integruota per visus dalykus |
4c |
Mažoji bandymų labaratorija |
dailės pamokos metu darys du badymus: kaip veikia baliklis ir šokanti vynuogė.
|
4d |
Tyrimas- praktinė veikla
|
Praktinis tyrimas su šokančia vynuoge bei eksperimentas „Slaptas raštas“
|
5 – 8 klasės
Klasė | Tema | STEAM savaitės trumpas veiklos aprašymas |
8a | Ateities inžinierija matematikos ir fizikos pamokose
|
2017-11-08 po 5 pamokų Ateities inžinierijos labaratorija |
8b | VGTU kilnojamoje labaratorijoje atliekami fizikiniai- matematiniai tyrimai | Triukšmo ir garso tyrimai labaratorijoje
2017-11-08 4 pamoka. Integruotos matematikos ir fizikos pamokos
|
8d | Ilgalaikis projektas „Judančių objektų kūrimas“ | Mašinos kūrimas panaudojant antrines žaliavas ir taikant matematikos bei fizikos žinias.
|
7d | Paukščių takas | Integruotos matematikos -fizikos išvykamosios pamokos VCUP. 2017-11-07 klasės val. |
„Atžalynas“ | Integruotos lietuvių kalbos-menų pamoka
2017-11-08 4 pamoka |
|
Visos 5-7 klasės | Tarptautinis konkursas „Bebras“
2017-11-06 iki 2017-11-16 |
Loginių uždavinių sprendimas taikant biologijos, fizikos, chemijos ir matematikos žinias. |
6 klasės | Ilgalaikis projektas „Judančių objektų kūrimas“ technologijų pamokoje | Ilgalaikis projektas. Panaudojant turimas medžiagas ir taikant matematikos žinias sukonstruoti judantį objektą.
|
7 klasės | Ilgalaikis projektas „Pagelbėk paukščiui- sukurk lesyklėlę“ technologijų pamokoje | Ilgalaikis projektas. Panaudojant turimas medžiagas ir taikant matematikos žinias sukonstruoti lesyklėlę paukšteliui.
|
8 klasės | Ilgalaikis projektas „Molberto gražinimo detalių kūrimas“ technologijų pamokoje | Ilgalaikis projektas. Panaudojant turimas medžiagas ir taikant matematikos, dailės ir technologijos pamokų žinias sukonstruoti molbertui gražinimo elementus.
|
6 klasės | Ilgalaikis projektas „Mūsų Prijuostės“ technologijų pamokoje | Ilgalaikis projektas. Panaudojant turimas medžiagas ir taikant matematikos, dailės ir technologijos pamokų žinias pasiūti prijuostę.
|
7 klasės | Ilgalaikiai projektai;
„Stalo žaidimo kūrimas“ „Mano pagalvėlė“ technologijų pamokoje
|
Ilgalaikis projektas. Panaudojant turimas medžiagas ir taikant matematikos, dailės ir technologijos pamokų žinias sukurti stalo žaidimą/ pasiūti dekoratyvinę pagalvę. |
7 klasės | Dailės ir muzikos tyrimas „M.K.Čiurlionio muzikos vaizdai“ dailės pamokoje
|
Pasirinkta technika nupiešti girdimos muzikos garsus.
|
8 klasės | Tekstilė kitaip technologijų pamokoje | Panaudojant antrines žaliavas sukurti apsipirkimo krepšį. |
Atnaujinta: 2017/11/07