11005572_929440503754641_573387877_n

Šių metų vasario 18 dieną Vilniaus J. Basanavičiaus progimnazijoje vyko seminaras „Gamtamoksliniai eksperimentai klasėje“, kurį vedė šios mokyklos pradinių klasių mokytoja A. Barišauskienė bei direktoriaus pavaduotoja ugdymui M. Kelpšienė. Seminaras buvo skirtas ne tik pradinių klasių mokytojoms, bet ir Lietuvos edukologijos universiteto pirmo kurso studentėms, atliekančioms praktiką Vilniaus J. Basanavičiaus progimnazijoje.

Seminaro pradžioje buvo pristatyta Z karta: nuo 1995 m. ji vadinama naująja skaitmeninės erdvės vaikų karta, priklausančia globaliai visuomenei. Nors Z kartai netrūksta aktyvumo, ji dažnai tampa pažeidžiama ir silpna net dėl minimalių išbandymų, greitai palūžta, yra linkusi pervertinti savo gebėjimus. Z kartai trūksta savarankiškumo įgūdžių, tačiau jai svarbus gyvenimo būdas. Seminaro metu buvo keliami klausimai: kaip Z kartos vaikai mokosi, mąsto, suvokia realius ir virtualius reiškinius.

Mokytoja A. Barišauskienė bei direktoriaus pavaduotoja ugdymui M. Kelpšienė pristatė mokymo metodiką „Atrask“, pritaikytą Vakarų Europos šalyse. Ji skatina mokytis mąstyti, samprotauti, ieškoti informacijos, ją apdoroti, interpretuoti, įvertinti bei atrasti įvairių problemų sprendimus. Seminare akcentuota, kad Z kartos mokinių tipiškus klausimus „Kas? Kur? Kada?“ vertėtų pakeisti klausimais „Kaip? Kuo skiriasi? Kuo panašūs?“. Mokinys – tai jaunasis tyrėjas, todėl labai reikia jį motyvuoti, skatinti domėtis tam tikra problema. Svarbus ne žinių kiekis, o mokinių mąsymo ugdymas. A. Barišauskienė ir M. Kelpšienė pristatė daugybę eksperimentų, skatinančių mokinius domėtis juos supančia aplinka, ieškoti įdomių dalykų gamtos pasaulyje. Visi šie bandymai ugdo vaiko gamtamokslinį pažinimą labiau nei paprasta, „sausa“ teorinė medžiaga. Tik atliekant praktinius eksperimentus galima sužadinti vaiko tolesnį domėjimąsi jį supančiu pasauliu. Todėl šio seminaro tikslas buvo parodyti nesunkius, įdomius bei nepavojingus bandymus su įvairiomis nekenksmingomis medžiagomis, kuriuos mokytojai galėtų lengvai ir drąsiai pamokų metu pristatyti savo mokiniams taip ugdydami vaikų gamtamokslinį pažinimą.

Šis seminaras buvo įdomus bei naudingas ne tik mokytojoms, bet ir studentėms – būsimoms mokytojoms. Jos pamatė labai daug įvairių eksperimentų su skirtingais skysčiais, ugnimi bei kitomis cheminėmis medžiagomis, kuriuos galės pritaikyti dirbdamos mokytojomis.


Atnaujinta: 2015/03/03

Jums taip pat patiks

Aštuntokai analizavo klimato kaitos problemas
Konferencija “Vandens galia…”
Progimnazijos mokytojai organizavo respublikinę viktoriną „Žemė  – melsvoji planeta“
Progimnazijos mokytojai organizavo respublikinę viktoriną „Žemė – melsvoji planeta“