Kelionės ne tik praskaidrina pilką kasdienybę, dovanoja gražių akimirkų, neretai jos tampa tikru ištvermės, kantrybės išbandymu, kai reikia įveikti tolimą atstumą. Grupelė mūsų progimnazijos aštuntokų kovo mėnesį išvyko į trijų dienų kelionę po kaimyninę Lenkiją.

Atvykę į Varšuvą, ekskursiją pradėjome pėsčiomis po sostinės senamiestį. Tai miestas, menantis Varšuvos gyventojų pasišventimą ir ryžtą, tarsi sfinksas pakilęs iš pelenų po Antrojo pasaulinio karo. Atrodo neįtikėtina, jog po karo Varšuva buvo sulyginta su žeme, vėliau jos senamiestis atstatytas taip, kad 1980 metais buvo įrašytas į UNESCO paveldo sąrašą. Senamiestyje puikavosi Barbakano gynybinės sienos, senojo Turgaus aikštė, gotikinė Šv. Jono katedra.

Antra kelionės diena prasidėjo išvyka į unikalų muziejų – Veličkos druskų kasyklas netoli Krokuvos. Tai vienos didžiausių druskų kasyklų Lenkijoje, jos šachtos driekiasi kelis šimtus metrų po žeme. Šios kasyklos pradėjo veikti dar viduramžiais. Aplankę požemius, pamatę ekspoziciją, sužinojome kasyklos istoriją, atskleidžiančią sunkų kalnakasių darbą. Didžiulį įspūdį paliko garsioji Kingos bažnyčia, kurioje ir dabar vyksta pamaldos, tuokiami jaunavedžiai.

Kelionę tęsėme Krokuvoje, vadinamajame karalių mieste. Po turistų pamėgtą Krokuvos senamiestį, garsėjantį architektūros paminklais, keliavome pėsčiomis. Užkopėme į Vavelio kalvą, aplankėme didingus rūmus – Lenkijos ir Lietuvos karalių rezidenciją. Čia palaidoti  karališkos dinastijos atstovai bei nusipelnę lenkų tautai žmonės. Katedros varpinėje gėrėjomės didžiausiu Lenkijos varpu, kuris skamba tik tautai ypatingomis progomis. Pro bokšto langą atsivėrė nuostabi Krokuvos miesto panorama.

Išvyką į Lenkiją vainikavo apsilankymas Aušvico koncentracijos stovykloje. Tai didžiausia nacių įrengta stovykla, kurioje buvo sunaikinta daugiau nei milijonas žydų. Galimybė pasivaikščioti po autentišką lagerį privertė susimąstyti. Didžiausią įspūdį paliko eksponuojami mirusių žmonių daiktai, apsilankymas dujų kameroje.

Tai, ką aplankėme ir išvydome, mus sužavėjo, paliko neišdildomų įspūdžių, kurie nubraukė visą kelionės nuovargį.

Parengė Asta Šalkauskaitė

Atnaujinta: 2016/04/05

Jums taip pat patiks

Bendruomenės sporto diena
Vilniaus miesto prancūziškos dainos festivalis „En avant la musique“