Lapkričio mėnesį Estijos sostinėje Taline įvyko VII Istorijos mokytojų kongresas. Jame dalyvavo istorijos mokytojai iš Lietuvos, Latvijos, Estijos, Suomijos, Švedijos, Norvegijos, Islandijos, Olandijos, Danijos, Vokietijos, Italijos, Portugalijos, Ispanijos, Kroatijos, Slovėnijos, Vengrijos, Liuksemburgo. Per kelias dienas pasidalinome savo istorijos mokymo patirtimi, metodikomis, kontraversiškomis temomis. Viena kongreso diena buvo skirta tarptautinei konferencijai ,,Fundamental rights in democratic and totalitarian European countries during the interwar period 1918-1939“. Jos metu žemyno mokytojai pristatė savo valstybių demokratijos ir diktatūros patirtis po I Pasaulinio karo. Susipažinome su 17 Europos valstybių patirtimi, politiniais, sociokultūriniais, mokymo metodikų aspektais. Konferencijoje skambėjo pranešimai ir diskusijos žmogaus teisių, spaudos atgarsių, žmonių potyrių temomis. Akcentavome, jog istoriją kuria žmonės, todėl visuomeninė istorija ugdymo programose turėtų užimti didesnę istorijos mokymo dalį.

Tarptautinėje konferencijoje skaičiau pranešimą tema „Democracy and dictatorship in Lithuania: two options, one choice”.  Akcentavau nepriklausomos Lietuvos respublikos (1918 – 1939 m.) demokratinės valstybės kūrimo procesus, visuomeninius, kultūrinius pasiekimus. Pristačiau Lietuvos respublikos prezidentus, jų vadovavimo kryptis, prioritetus, tarptautinius santykius. Pranešimo pabaigoje buvo aptartas autoritarinis Prezidento Antano Smetonos valdymas. Diskusijoje aptarėme kuri valdymo struktūra Lietuvai buvo sėkmingesnė. Konferencijoje nuskambėjo istorikų aksioma – negalime leisti istorijai kartotis, todėl turime patys gilintis ir skatinti kitus domėtis praeities istorijos žiniomis tam, kad galėtume tinkamai jas panaudoti kurdami geresnę mūsų visų ateitį.

Kitas kongreso dienas paskyrėme pažinčiai su Estijos sostine. Susipažinome su Talino realine mokykla, miesto istorija, aplankėme žymiausias miesto vietas, maldos namus. Anksčiau Talinas buvo dalinamas į viršutinį, kuriame gyveno turtingieji, ir žemutinį, kurio didžiąją dalį sudarė nepasiturintys miestiečiai. Vėliau miestai buvo sujungti. Talino bastionų požemiuose suradome galimybę keliauti laiku. Pirmiausia, susipažinome su požemių praeitimi, kaita per daugelį šimtmečių. Ekspozicijoje „Laiko tėkmė. Talinas nuo 1219 m.“, išvydome kasdienio gyvenimo pakitimus, galėjome pasijusti skirtingų istorijos laikmečių gyventojais. Kongreso metu susipažinome su Estijos žmogaus teisių instituto parengta virtualia paroda „Žmogaus teisės Sovietų sąjungoje“, kuri prieinama internete:  http://naitused.humanrightsestonia.ee/soviet/en/ Susitikimo metu praplėtėme savo žinias Estijos ir kitų Europos valstybių švietimo sistemų klausimais, pamokų vedimo metodikomis.

Nuoširdžiai dėkoju Estijos istorijos mokytojų asociacijai, Estijos žmogaus teisių institutui, Europos istorijos mokytojų asociacijai (Euroclio), Talino realinei mokyklai už renginio organizavimą ir priėmimą, progimnazijos Direktorei – už galimybę įnešti lietuviškąjį indėlį į Europos istorijos kontekstą.

Istorijos mokytoja metodininkė Simona Stankutė



Atnaujinta: 2017/11/30

Jums taip pat patiks

Vilniaus miesto prancūziškos dainos festivalis „En avant la musique“
Parama
Parama
Aštuntokės dalyvavo konferencijoje „STE(A)M ugdymas: Gamtos mokslų eksperimentinės ir praktinės veiklos mokykloje”