Pasibaigus mokslo metams, birželio 28-ąją bendrai išvykai susibūrė Vilniaus Jono Basanavičiaus progimnazijos kolektyvas. „Oho, kokie pasikeitę“, „kaip gera visus matyti“, „pagaliau susitikome“  – aidėjo mokytojų balsai, išvydus kolegas. Pamatėme tuos, kuriems per mokslo metus ne kartą rašėme: „Gal gali padėti?“, „Susijunkime pasitarti“. Patys taip pat sulaukėme iš kolegų pagalbos ar kartais taip reikalingo klausimo: „Kaip Tu jautiesi?“.

Visai neseniai džiaugėmės puikiais progimnazijos moksleivių NMPP rezultatais, jų pergalėmis konkursuose, kalbėjome, kad mus ir mūsų mokinius lanko sėkmė. Bet ta sėkmė nėra atsitiktinė – ji pasiekiama tada, kai palaikome vieni kitus, padedame ir dalijamės, skatindami šią veiklą ir kiekvienoje savo klasėje.

Pastaruosius dvejus metus, dalyvaudami „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai“ projekte, progimnazijoje tobulinome bendravimo ir bendradarbiavimo kompetencijas. Pradėję 2019 metais, dabar įvertinome pasiektą pokytį.

2019 metais 86 proc. pradinukų teigė, kad mokytojai skirsto dirbti porose, grupėse. 46 proc. pradinukų mokytojai skirdavo namų darbus atlikti su draugu/drauge.

Koks šuolis įvyko: 2021 m. net 96,2 proc. pradinukų dirbo porose. 93,7 proc. atliko projektinius/kūrybinius darbus su draugais. Vadinasi, beveik visi pradinukai atrado bendro darbo džiaugsmą!

Net ir mokantis nuotoliniu būdu, moksleivių bendrystė progimnazijoje įspūdingai augo. 2019 metais 69 proc. vyresniųjų klasių mokinių turėjo galimybes dirbti porose, grupėse. Mokytojai skirdavo namų darbus atlikti su draugu/drauge 37 proc. mokinių.

Ir po dvejų metų matome štai tokį pokytį: pamokoje turi galimybę dirbti poroje, grupėje – 73 proc. mokinių.  Mokytojai skatina bendradarbiauti 78 proc. mokinių. Mokytojai skatina atlikti projektinę, tiriamąją veiklą – šiam teiginiui pritarė 80 proc. vyresniųjų klasių moksleivių.

Kaip mes to pasiekėme? Visi mokyklos mokytojai vedė integruotas pamokas, organizavo dalykų integravimo projektus. Jau tradicija tampa ir kiekvieną pusmetį vykstanti metodinė diena, kurioje progimnazijos mokytojai dalijasi gerąja patirtimi, pasakoja tikrus ir išgyventus patyrimus, metodus, kurie veikia ir skatina augti. Tai – daugiau nei vien teorija, tai yra šalia esančių kolegų istorijos, išgyvenimai ir neįkainojama pedagoginė patirtis, iš kurios mokomės. Juk, be abejonės, bendradarbiaujantys mokytojai ugdo bendradarbiaujančius moksleivius.

Mokslo metus vainikuojanti pedagogų išvyka į Prienus ir Birštoną taip pat pulsavo bendryste. Ne tik reflektuojant, dalijantis patirtimis, bet ir planuojant bendradarbiauti skatinančias pamokas. Klausėmės paskaitos apie Justiną Marcinkevičių – juk būtinai diskusijai apie šį rašytoją reikia pakviesti ir mokinius. Dalyvaudami edukacijoje apie dzūkiškas tradicijas drauge dainavome, o kopdami į aukščiausią Lietuvoje Birštono apžvalgos bokštą skatinome savimi abejojančius kolegas ir sakėme – tau pavyks!



Atnaujinta: 2021/06/29

Jums taip pat patiks

Bendruomenės sporto diena
Vilniaus miesto prancūziškos dainos festivalis „En avant la musique“
Parama
Parama