Atvira muzikos pamoka vyko Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje su dr. Eirimu Velička ir Pedagogikos katedros Didaktikos specialybės B2 ir B3 kursų studentais bei Vilniaus Jono Basanavičiaus progimnazijos mokiniais.   

Lietuvos muzikos ir teatro akademijos dėstytojas dr. E. Velička kartu su Pedagogikos katedros Didaktikos studijų studentėmis Vilniaus Jono Basanavičiaus progimnazijos pradinių klasių mokiniams organizavo įdomią muzikos pamoką „Žaidžiame su instrumentais“. Į pamoką sugužėjo daugiau nei 40 trečių ir ketvirtų klasių mokiniai su mokytojomis Jelena Valiuliene, Erika Kerulyte ir Irma Dobrovolskiene.  

Progimnazijos moksleiviai, 4 a ir 3 c klasių mokiniai, netradiciškai mokėsi pažinti muzikos instrumentus. Muzikos pamoka vyko Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje. Pamoką pradėjo muzikos mokytoja Jelena Valiulienė pristatydama veiklą ir paaiškindama mokiniams apie K. Orffo muzikos instrumentus. Mokytoja paminėjo, jog K. Orffo yra vokiečių kompozitorius, pedagogas, gimęs Miunchene. Visame pasaulyje jis žinomas ne tik dėl savo meninės kūrybos, bet ir originalios vaikų muzikinio ugdymo sistemos, kurią pateikė penkių tomų veikale „Mokykla“ (Orff-Schulwerk). K. Orffo sukūrė metodiką, kurios pagrindas buvo grupinė improvizacija  ritminiais-melodiniais ir dirigavimo pratimais.

Lietuvos muzikos ir teatro akademijos Pedagogikos katedra, įsigijusi šiuos instrumentus, gražų gegužės trečiadienį priėmė Vilniaus Jono Basanavičiaus progimnazijos mokinius į netradicinę pamoką susipažinti su šiais instrumentais. Įdomu tai, jog per gana trumpą laiką mokiniai labai greitai įvaldė grojimo taisykles. Šie muzikos instrumentai – tai puiki galimybė vaikų saviraiškai, nes muzikuoti galima jau nuo pat pirmųjų muzikos pamokų, beje, jie labai gražiai ir maloniai skamba. Tai įvairių dydžių metalofonai, ksilofonai, dūdelės. Be šio instrumentarijaus Pedagogikos katedros Muzikos didaktikos antro ir trečio kursų studentės kartu su dėstytoju, muzikos vadovėlių autoriumi, gerai žinomu pedagogu Eirimu Velička mokiniams priminė, kaip grojama kanklėmis ir skudučiais.

Visi muzikos instrumentai padėjo mokiniams išgirsti ir pajausti, kaip skamba jų atliekamos dainos. Pamoka buvo puikiai organizuota. Visi norintys mokiniai galėjo pabandyti pagroti bent vienu instrumentu bei pritarti dainoms grodami.

Manome, jog toks bendradarbiavimo ir bendravimo džiaugsmas tik dar labiau sustiprino mokinių norą mokytis muzikos, pažinti ją ir suprasti. Lietuvos muzikos ir teatro akademijos studentėms tai buvo puiki galimybė įgyti muzikos pedagogo patirties ir tobulėti instrumentų pritaikymo ir mokymo jais groti srityje. Pamoka teikė daug džiaugsmo. Mokiniai vienas paskui kitą veržėsi groti, džiaugėsi kiekvienu išgautu garsu.

Vaiko intelektas formuojamas ne vien istorijos ar pasaulio pažinimo žiniomis. Pasak JAV psichologo H. Gardnerio (1983) teorijos, muzika – viena iš intelekto rūšių (muzikinis intelektas), o lavinant šį intelektą, lavėja ir visi kiti: tarpasmeninis intelektas (kaivaikai muzikuoja drauge, įvairiais būdais bendrauja vieni su kitais), kūniškas, kinestezinis intelektas (kūno judesiai reikalingi ritmuojant, grojant muzikos instrumentais), vidinis, asmeninis intelektas (kai vaikas supranta studijuojamo dalyko svarbą, geba emocionaliai įsijausti), verbalinis intelektas ir kt.

Dėkojame dėstytojui dr. E. Veličkai ir studentėms už puikią galimybę pažinti muzikos pasaulį kitaip, netradiciškai, o visus Lietuvos muzikos mokytojus kviečiame išbandyti netradicinius muzikos mokymo ir mokymosi būdus bei skatinti mokinius būti atvirais juos supančiam pasauliui.

 

Vilniaus Jono Basanavičiaus progimnazijos
muzikos mokytoja ekspertė LMTA,
Pedagogikos katedros lektorė
Jelena Valiulienė

Akimirkos:

 

Jums taip pat patiks

Paskaita ketvirtokams  -,,Kodėl žmonės valgo?“
Paskaita ketvirtokams -,,Kodėl žmonės valgo?“
Mokamų būrelių mugė
Mokamų būrelių mugė
Mokytojo rekomendacijos būsimų pirmokų tėveliams